mandag 7. juni 2010

Der alle trur at Roger kan bu

Fra 1.august blir jeg bonde! Denne perlen ligger på Hafslo i Luster kommune, og kalles Rasmushaugen. Musahaogen om du går enda mer lokalt. Her skal storbondedrømmen leves ut på et relativt lite areal, ca 2-3 mål tror jeg. Det er både våningshus, driftsbygning og stabbur, så alt ligger til rette for allsidig drift. Dette blir stas, tips om dyrearter jeg kan holde mottas med takk!

Jeg legger også i all beskjedenhet ut en liten ønskeliste før den store dagen 18.juni:

-dyr (kan ikke ta imot før August)
Resten av ønskelisten vil jeg helst skal komme fra Fretex, sjekk ihvertfall der først:
-hengekøye
-kjøkkenkniver
-seng som kan veltes rundt til sofa..?
-skrivepult e.l. i bondestil
-steikepanne
-temperaturmåler ute/inne
-vaskemaskin
-oppvaskmaskin
-kjevle
-vaffeljern
-vannkoker
-teppe til å ha under salongbord
-bilder av kjentfolk
-komfyr
-mikrobølgeovn
-saftmugge
-utstoppet elghode med veggoppheng
-dyreskinn
-hagemøbler

Tips om sådanne ting til salgs er også interessant!

-

7 kommentarer:

  1. Det må jeg si! Vet egentlig ikke om jeg er overrasket... Ser frem til et gårdsbesøk. Nå vet ikke jeg hva rammene for det siste jordbruksoppgjøret ble, men kan dette gi brød på bordet og bensin på tanken? Betyr dette at det er slutt på Harry-turer til Svergie for å importere utenlansk kjøtt?

    SvarSlett
  2. Nå blir det vel skytteltrafikk for å kjøpe kraftfor på Djurbolaget..

    SvarSlett
  3. Hahaha! Dette er spennende Roger. Ser jo riktig så idyllisk ut. Skal du bare forpakte, eller har du kjøpt deg gård?

    SvarSlett
  4. Har du klava, har du ku, har du ku har du støtte, har du støtte har du råd til å ha det du er nøtt te å ha hvis du skal holde deg på banen...

    Så jeg foreslår ku, fersk melk om morgenen, den tar liten plass til å være så stor, men krever nok litt for.En bakdel vil nok være at den nok blir slaktet litt fort hos deg, når du ser det vandrende kjøttstykke traske på eindomen og er litt over middels sulten...

    SvarSlett
  5. HEI. jeg, mor og far fant bloggen din vi. eller. jeg fant den, og så ville de se. :D

    luster, yesyes. :)

    SvarSlett
  6. Lama!! Da kan du jo bruke ullen også. Så kan Tante L strikke deg en varm genser.
    Stuegris. Akkurat nok mat for en familie. Så trenger du ikke så stor frys.
    Onkel K hadde en gang noen kjempestore gråblå kaniner.(husker ikke navnet på de) de gir også god mat og skinnet er fantastisk, varmer godt på ørene. Kalkuner er gode og lettvinte dyr. Bare si i fra om du trenger en avløser. ;) Det der blir nok kjempegreier. Lykke til!

    SvarSlett
  7. no e det vel på tide med en oppdatering så vi får se hvordan det går med Fleskulf!...OG VIL DU HA BESØK?

    SvarSlett