mandag 17. mai 2010

Det var ikke alle som kom seg til seters i år..

Min gode venn Sondre har lenge gått og båret på et ønske. Han har vært befal, er en spreking og sykler downhill,  men han følte han manglet noe for å komme et hakk opp på machostigen. Han hadde før tatt livet av fluer og fisk, men følte at han burde ha erfaring med litt større dyr. De fleste kjenner historien fra ruganda.blogspot.com, og det var jo bare en ting å gjøre: Jeg bredte ut mine vide vinger der Sondre fikk seg en lun og fin plass.

Baki Chevyen var det fin tumleplass for killingene, og med Bjøro på full guffe vil jeg kalle det en verdig avslutning på livet.

                                                                 Nådestøtet er satt

                                      Forskrekkede, men nysgjerrige naboer

                               Opphengt i arbeidsposisjon, klar til bearbeiding

Sondre er sunnmøring, og vant til å flå andre

.
Lise har funnet noe som tyder på at noen har hørt for mye..



Man blir sulten av å slakte

 
Noen dager seinere etter at marinaden hadde gjort sitt


Josef liker å være med på bilder


Vi brenner siste rest av marinaden, og Sondre føler seg nå mye bedre!
Gjerne med på mer slakting, skaffer du dyret er jeg med!

3 kommentarer:

  1. Tenk om alle som skulle dø kunne fått en siste lytt på Bjøro...Livet er urettferdig!

    SvarSlett
  2. Lite respons her inne på et veldig bra innlegg!! God underholdning for naboene, synd jeg gikk glipp av grillfesten!
    Glerer meg til innlegget om båtturen og storfiskeren;)

    SvarSlett
  3. Liker flagget på gensern din. Godt å se at du er tro til den "gamla og fria fjällhöga nord"

    SvarSlett