onsdag 21. april 2010

Roger rir igjen!


I dag var det en flott hestedag! Inn i furuskogen på traktorveier og små stier. I dag gjorde jeg alt selv, Katalin hadde bare et ledetau koblet til fo sikkerhets skyld. Fin sol og god stemning! Prøvde litt opp og ned bratte stier,og det var litt spennende. Vekten må fordeles framover når vi skal opp, og bakover når vi skal ned. Ellers var det en utfordring å stole på hesten når stålsko sklei på glatte steiner. Måtte også være på vakt og styre sånn at knærne mine ble med rundt trærne. Seira klarte brasene, og vi ble gode venner i løpet av turen. Neste gang blir det enda brattere bakker og så skal vi se om jeg får satt litt mer fart på øket!
Tror du meg nå Julie? Eller må jeg sende kvittering for den nyinnkjøpte ridehjelmen?:)

7 kommentarer:

  1. kunne du ikkje bare brukt skihjemlem? utstyrshysteri!! ;)

    SvarSlett
  2. Du ha mykje føre deg du, Roger ;o) Men KULT!

    SvarSlett
  3. Jeg tror deg! Mathias har just vitnet! Nå må jeg begynne å ri og, nesten for ille at du snart har ridd mer på dine uker enn jeg har gjennom mitt liv... Til tross for at jeg føler en viss trussel hva rideferdigheter angår, synes jeg likevel det er stas å se du har fått deg en hobby som ikke går på diesel eller gass!

    SvarSlett
  4. Å den går på gass, det kan jeg love deg!!

    SvarSlett
  5. Hvordan vil du rangere hesten i konkurranse med meg, deg og Weyde (som jeg ser på som de skarpeste utfordrerne)ang. gass?

    SvarSlett
  6. "En hest er aldri bedre enn sin rytter"

    SvarSlett
  7. Nei, det var godt å høre. Tror jeg må skaffe meg en hest jeg også, så får jeg noe konkret å vise til.

    SvarSlett